Samtaletræning
Hvordan får du talt med Birgitte om, at hendes dårlige humør påvirker stemningen på kontoret?
Hvordan siger du til Søren, at du ikke tilfreds med hans performance?
En samtale kan blive starten på et frugtbart samarbejde eller afslutningen af et. Alt for mange samtaler bliver ikke taget i opløbet. Det er ærgerligt, fordi alle parter lider under det.
Tit skyldes det frygt for at relationen tager skade og manglende færdigheder. At sikre den gode relation og samtidigt stå fast om sine holdninger er et håndværk, vi alle kan lære.
Det kan gælde fx:
- Performance
- Samarbejdsproblemer
- Dårlig adfærd
Via praktiske øvelser afprøver du potentielle scenarier i trygge rammer, hele tiden med konstruktiv feedback og relevante input til at optimere din kommunikation. Udgangspunktet for træningen kan være din egen case eller en generisk scene. Du spiller dig selv, og en erhvervsskuespiller spiller modparten.
Forløb:
- Individuelt
- Gruppeundervisning 4 – 18 deltagere
Se video om svære samtaler
Indhold:
- Rammesætning af mødet
- At bruge kropssprog og stemme til at skabe tillid og autoritet
- Valg af spørgeteknik til at få information og styre samtalen
- Fokus på både indhold og proces under samtalen
- Hvordan du bevarer fokus og undgår følelserne tager over
- At gribe det uventede og bruge det til din fordel
- Hvordan du skelner mellem forskellige samtaletyper
- Hvordan du håndterer følelsesmæssige reaktioner
- Forberedelse, gennemførsel og opfølgning på samtale
- Klar tale uden at blive brutal
Bæredygtige resultater
Du ved sikkert, at den bedste løsning ikke er et quick fix.
Med mine 20 års erfaring sammensætter vi en løsning, der passer præcis til dig og din virksomhed.
Jeg sætter barren højt og udfordrer dig i trygge rammer.
Du kan få workshops eller individuel træning.
Alle forløb skræddersyes til dine behov.
Det giver det bedste resultat.
Du er centrum i min undervisning
Hoved
Krop
Følelser
De tre elementer i min metode
Jeg arbejder med kommunikation på tre niveauer:
Dit tanker, hvad vil du gerne opnå?
Din krop, hvordan er det du fremstår?
Dine følelser, hvad er det, der driver dig
Jeg trækker på mine 20 års erfaring og skræddersyr et forløb, der passer præcist til virksomhedens behov.
Den kan bestå af få eller flere elementer fra de tre forskellige forløb – eller noget helt tredje. Skriv eller ring og fortæl om dit behov. Sammen udarbejder vi en målrettet løsning.